TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
W dniu 13.12.2024 zostanie uruchomiona druga edycja konkursu na minigranty dla doktorantów Szkoły Doktorskiej Politechniki Wrocławskiej według zasad określonych w ZW 104/2024.
Celem minigrantów jest wsparcie aktywności naukowej doktorantów, związanej z tematyką doktoratu, w wymienionych poniżej kategoriach:
Wniosek w formie papierowej z podpisami promotora, opiekuna projektu oraz kierownika katedry/instytutu należy złożyć do dnia 20.01.2025 godz. 14:00 w biurze Szkoły Doktorskiej (pok. 313, bud. A-1). Skan wniosku (plik pdf) oraz wersję bez podpisów (plik pdf) należy wysłać na adres mailowy: minigranty@pwr.edu.pl.
O minigrant może ubiegać się doktorant Szkoły Doktorskiej Politechniki Wrocławskiej 2, 3 lub 4 roku (z wyłączeniem doktorantów wdrożeniowych), który w ciągu ostatnich 12 miesięcy, do momentu składania wniosku, nie był kierownikiem projektu lub zadania badawczego w projekcie badawczym oraz którego kształcenie w Szkole Doktorskiej, określone w Indywidualnym Planie Badawczym, nie kończy się w trakcie realizacji grantu. W danym konkursie doktorant może złożyć tylko jeden wniosek.
Doktorant może ubiegać się o finansowanie grantu w kwocie do 20 000 zł.
Wniosek zawierający opis i kosztorys projektu należy przygotować zgodnie z wzorem określonym jako załącznik nr 1 do ZW 104/2024.
Rolę opiekuna projektu, a tym samym dysponenta budżetu grantu, może pełnić promotor lub promotor pomocniczy doktoranta lub w uzasadnionych przypadkach inna osoba co najmniej ze stopniem doktora zatrudniona w Politechnice Wrocławskiej.
W przypadku uzyskania finansowania grantu, doktorant staje się jego kierownikiem merytorycznym, a opiekun projektu staje się kierownikiem projektu, tj. dysponentem budżetu. Grant realizowany jest w jednostce, której pracownikiem jest opiekun projektu.
Wniosek w formie papierowej z podpisami promotora, opiekuna projektu oraz kierownika katedry/instytutu należy złożyć do dnia 20.01.2025 godz. 14:00 w biurze Szkoły Doktorskiej (pok. 313, bud. A-1). Skan wniosku (plik pdf) oraz wersję bez podpisów (plik pdf) należy wysłać na adres mailowy: minigranty@pwr.edu.pl.
Konkurs przeprowadzają Komisje konkursowe składające się z osób reprezentujących dyscyplinę naukową, w której kształcony jest doktorant. Skład Komisji jest ustalany przez przez Przewodniczącego Rady Dyscypliny Naukowej lub upoważnioną przez niego osobę, a następnie akceptowany mailowo przez Radę Doktorantów. Członkowie Komisji konkursowej zatrudnieni w Politechnice Wrocławskiej, reprezentują dyscyplinę naukową zgodnie z oświadczeniem upoważniającym Uczelnię do zaliczenia do liczby N pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie naukowej.
W skład Komisji konkursowej wchodzą:
W skład Komisji konkursowej nie mogą wchodzić: promotor, promotor pomocniczy, opiekun projektu doktoranta oraz wnioskodawca. Komisje konkursowe sporządzają listę rankingową dla wniosków w danej dyscyplinie, a następnie przekazują je do Dziekana Szkoły Doktorskiej. Rozstrzygnięcia Komisji konkursowej są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
Spośród wniosków niezakwalifikowanych do finansowania, które uzyskały najwyższe wyniki punktowe, powstaje rezerwowa lista rankingowa zawierająca maksymalnie po jednym wniosku z każdej dyscypliny naukowej. Dziekan Szkoły Doktorskiej na podstawie protokołów z poszczególnych dyscyplin naukowych określa sumę środków nieprzyznanych w dyscyplinach naukowych i przyznaje środki wnioskom znajdującym się na rezerwowej liście rankingowej w kolejności zgodnej z liczbą uzyskanych punktów. W przypadku remisu o kolejności na liście rankingowej decyduje punktacja uzyskana w cząstkowych kryteriach oceny.
Wyniki konkursu zostaną udostępnione na stronie internetowej Szkoły Doktorskiej do dnia 13.02.2025.
W ocenie wniosków brane są pod uwagę następujące kryteriów punktowych:
Ostateczna ocena wniosku określana jest jako wartość średnia z ocen członków Komisji konkursowej, podanych w skali od 0 do 100 punktów. Aby uzyskać zgodę na finansowanie projektu, wniosek musi uzyskać co najmniej 50 punktów.
Jako charakter międzynarodowy projektu rozumie się badania prowadzone we współpracy z zagranicznym ośrodkiem naukowym lub badawczym, bezpośrednio powiązane z tematyką rozprawy doktorskiej doktoranta. Ubieganie się o finansowanie wyjazdów oraz współpraca międzynarodowa muszą być potwierdzone pisemnie lub mailowo przez wskazany we wniosku ośrodek naukowy lub badawczy. Potwierdzenie należy dołączyć do wniosku. Udział w konferencji o zasięgu międzynarodowym nie wypełnia kryterium międzynarodowego charakteru projektu.
Ponadto, każdy wniosek musi spełniać następujące kryteria dopuszczające:
Szczegółowa tabela oceny wniosku znajduje się w załączniku nr 2 do ZW 104/2024.
Wyniki konkursu zostaną udostępnione na stronie internetowej Szkoły Doktorskiej do dnia 13.02.2025.
Decyzją Rektora Politechniki Wrocławskiej budżet konkursu w roku 2025 wynosi: 1 100 000 zł.
Na finansowanie grantów doktorantów kształcących się w danej dyscyplinie naukowej przeznaczana jest kwota proporcjonalna do liczby doktorantów kształcących się w tej dyscyplinie naukowej na 2, 3 i 4 roku Szkoły Doktorskiej (z wyłączeniem doktorantów wdrożeniowych) w stosunku do ogólnej liczby doktorantów na 2, 3 i 4 roku Szkoły Doktorskiej (z wyłączeniem doktorantów wdrożeniowych):
W pierwszej edycji konkursu można ubiegać się finansowanie grantów trwających:
Doktorant może otrzymać tylko jeden grant w okresie kształcenia w Szkole Doktorskiej.
W przypadku uzyskania finansowania grantu, doktorant staje się jego kierownikiem merytorycznym, a opiekun projektu staje się kierownikiem projektu, tj. dysponentem budżetu. Grant realizowany jest w jednostce, której pracownikiem jest opiekun projektu.
Zakończenie finansowania projektu:
Wymaganym do rozliczenia grantu jest złożenie sprawozdania z realizacji grantu według załącznika nr 5 do ZW 104/2024 oraz spełnienie przynajmniej jednego z poniższych wymagań:
Rozliczenia projektu powinno nastąpić:
Termin rozliczenia grantu nie może nastąpić później niż data zakończenia kształcenia w Szkole Doktorskiej.
Doktorant zobowiązuje się do umieszczenia w publikacji naukowej/prezentacji/posterze informacji o pochodzeniu środków użytych do przeprowadzenia badań/udziału w konferencjach jedno z dwóch następujących oświadczeń:
Projekt kończy się złożeniem przez doktoranta sprawozdania w biurze Szkoły Doktorskiej zgodnie z załącznikiem nr 5 do ZW 104/2024.